۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰

آسیاتک اولین شهر چهارمحال و بختیاری را به فیبر نوری متصل کرد

آسیاتک اولین شهر چهارمحال و بختیاری را به فیبر نوری متصل کرد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به همراه تعدادی از خبرنگاران از پروژه فیبر نوری شهرکرد، سفیددشت و بروجن بازدید کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه، بهنام امانی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از خبرنگاران از پروژه فیبر نوری در شهرهای شهرکرد، سفیددشت و بروجن بازدید کرد. سفیددشت، اولین شهر متصل به شبکه فیبر نوری در استان چهارمحال و بختیاری است که توسط آسیاتک به فیبر نوری متصل شده است. شرکت انتقال داده‌های آسیاتک متعهد شده ۱۴ شهر در این استان را به فیبر نوری متصل کند.

هشت کیلومتر فیبر نوری در سفیددشت

آسیاتک اولین شهر چهارمحال و بختیاری را به فیبر نوری متصل کرد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: «اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهرکرد به طول ۱۵۰ کیلومتر است که حفاری و زیرسازی بستر فیبر نوری در محله منظریه شهرکرد و قسمت‌هایی از شهرکرد به طول ۵۰ کیلومتر انجام شده است.»

او با اشاره به اینکه توسعه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در دو شهر سفیددشت و آلونی به طور کامل اجرا شده است نیز بیان کرد: «شهر سفیددشت به‌صورت پایلوت به‌عنوان اولین شهر استان به فیبر نوری مجهز شد و در حال حاضر این شهر با هشت کیلومتر فیبر نوری و ۱۰۷(FAT) دارای ۳۵ مشترک خانگی است.»

آسیاتک تاکنون بیش از یک میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار داده است و در نظر دارد تا پایان سال ۱۴۰۴، چهار میلیون خانوار ایرانی را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دهد. گفتنی است، پروژه توسعه شبکه فیبر نوری آسیاتک در ۱۱۵ شهر در ۱۲ استان کشور در جریان است.

اتصال نزدیک به ۱۶ هزار خانوار به فیبر نوری

آسیاتک اولین شهر چهارمحال و بختیاری را به فیبر نوری متصل کرد

امروز بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار ایرانی در شهرهای مختلف از خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک بهره می‌برند. همچنین این شرکت براساس الحاقیه پروانه unsp که به تازگی ابلاغ شده، متعهد شده است امکان اتصال ۳۰۰ هزار خانوار را به شبکه فیبر نوری و اینترنت فوق سریع، تا پایان ۱۴۰۳ برقرار کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6256272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha